در حال بارگذاری.
موردی یافت نشد.

درمان بی میلی جنسی زنان به همراه علت سرد مزاجی خانم ها

درمان بی میلی جنسی زنان به همراه علت سرد مزاجی خانم ها
چکیده
بی میلی جنسی زنان اغلب زمانی ایجاد می شود که هورمون های شما در جریان هستند، مانند بعد از بچه دار شدن یا در دوران یائسگی. بیماری‌های مهم مانند سرطان، دیابت یا بیماری‌های قلبی و عروقی نیز می‌توانند به اختلال بی میلی جنسی در زنان کمک کنند.ما در این مقاله به علت سرد مزاجی و بی میلی جنسی در زنان پرداخته ایم و همچنین راهکار هایی برای درمان آن به شما ارائه دادیم.با ما همراه باشید.
مشاوره خانوادگی و زناشویی
دریافت مشاوره از متخصص خانوادگی و زناشویی هزینه: 32,000 تومان شروع مشاوره
دریافت مشاوره آنلاین روانشناسی
  • حفظ حریم خصوصی در تمامی مراحل مشاوره
  • پشتیبانی 7 روز هفته پرونده های مشاوره آنلاین
  • بانک اطلاعاتی دقیق و قوی به همراه تیم مجرب و متخصص مشاوران
  • حل مشکلات و سئوالات کاربران توسط فرآیند و تکنولوژی به روز دنیا
شروع مشاوره
تاریخ انتشار: 1401/10/14 0:50 نویسنده: مبینا محتشم فر

بی میلی جنسی چیست ؟

بی میلی جنسی در روانشناسی به معنی لذت نبردن از رابطه جنسی و عدم تمایل داشتن به رابطه جنسی گفته می شود.بی میلی جنسی یکی از اختلالات جنسی در بانوان است .میزان تمایل جنسی در افراد متفاوت است .به همین علت اگر میل جنسی زن و شوهری باهم متفاوت باشد ، به این معنی نیست که زن مبتلا به بی میلی جنسی است.اغلب بی میلی جنسی در زنان بدون هیچ دلیلی شروع شده و ممکن است برای زمان زیادی باقی بماند.متاسفانه بی میلی جنسی ممکن است منجر به جدایی و طلاق شود.برای کسب اطلاع از تاثیر سردی جنسی در طلاق کلیک کنید. 

علائم بی میلی جنسی در خانم ها 

برای درمان میلی جنسی در خانم ها ابتدا باید علائم آن را تشخیص دهیم .برخی از علائم بی میلی جنسی در خانم ها :

  • عدم تمایل به رابطه جنسی 
  • لذت نبردن از رابطه جنسی 
  • نداشتن ارگاسم در رابطه جنسی 
  • نداشتن تفکرات و تخیلات جنسی 
  • پیش قدم نشدن برای رابطه جنسی 
  • حس ترس در برابر شریک جنسی 

برای تشخیص ابتلا به بی میلی جنسی باید علائم بالا را حداقل به صورت 6 ماه در خود مشاهده کنید و این علائم باعث ایجاد مشکل و ناراحتی برای فرد و شریک جنسی او شود. 

علائم بی میلی جنسی در خانم ها به همراه درمان آن

عوارض بی میلی جنسی خانم ها 

عدم برانگیختگی و بی میلی جنسی منجر به ایجاد زخمهای تناسلی و درد هنگام نزدیکی و رابطه جنسی در خانمها می شود. این مسئله روی صمیمیت زوجین تاثیر منفی می گذارد. ادامه این روند می تواند به واژینیسموس، افسردگی، استرس و ..... منجر شود. بی میلی جنسی  دارای درجات خفیف، متوسط و شدید است. یعنی زنان ممکن است ناراحتی خفیف تا شدیدی در ایجاد رابطه داشته باشند. برای انتخاب درمان بی میلی زنان این درجات اهمیت پیدا می کنن

علل روانشناختی بی میلی جنسی خانم ها 

جالب است بدانید علل روانشناختی از مهم تربن عللی که در بی میلی جنسی خانم نقش مستقیم دارد.از جمله این علت ها می توان به موارد ذکر شده در پایین اشاره نمود.

  • وجود مشکلات روانی در زنان مانند حالات اضطراب، ترس، افسردگی
  • داشتن استرس های طولانی مدت به دلیل مشغله های کاری و مالی و عاطفی
  • اعتماد بنفس ضعیف از داشتن ظاهری که فرد دارد.
  • تجربه تلخ از سواستفاده جنسی و تجربه های منفی در این رابطه با افراد دیگر

علل روانشناختی بی میلی جنسی در خانم ها

علل فیزیکی بی میلی جنسی خانم ها 

عوامل مختلفی در بی میلی جنسی خانم ها نقش داشته .تشخیص این علائم به افراد کمک میکند تا بتوانند بی میلی جنسی خود را رفع کرده و از روابط جنسی سالمی برخوردارباشند.

  • بیماری های پزشکی غیرجنسی مانند سرطان، دیابت، فشار خون، آرتریت
  • مصرف دارو های ضدافسردگی که سبب جلوگیری از ترشح سروتونین و بی میلی زن به شوهر می شود.
  • مصرف شراب، الکل، سیگار و مواد مخدر که در کاهش جریان خون و میزان بی میلی نقش اساسی دارد.
  • انجام عمل های جراحی سینه یا دستگاه تناسلی که بر ظاهر بدن و همچنین عملکرد جنسی فرد اثر می گذارد.
  • خستگی زیاد در طول روز
  • تغییرات هورمونی طی یائسگی و کاهش میزان استروژن در بدن سبب می شود که بی میلی زن به شوهر بیشتر شود. در واقع این امر با خشکی بافت های واژینال همراه است و رابطه را برای زن دردناک و غیرقابل تحمل می کند.
  • تغییرات هورمونی که در دوران بارداری یا شیردهی بوجود می آید می تواند اثر مستقیمی بر بی میلی زنان در رابطه زناشویی داشته باشد. فشار های حاصل از بارداری و یا مراقبت کردن از کودک میل جنسی یک زن را تغییر خواهد داد.

انواع بی میلی جنسی در خانم ها 

بی میلی جنسی در زنان انواع مختلفی دارد .با تشخیص نوع آن میتوانید راهکاری برای درمان بی میلی جنسی خود پیدا کنید .انواع بی میلی جنسی در زنان به شرح زیر است :

  • بی میلی دائمی: این اختلال ممکن است از کودکی در زنان وجود داشته باشد و در صورت بی توجهی و درمان نشدن به صورت همیشگی در افراد باقی بماند.
  • بی میلی اکتسابی: در زنانی ایجاد می شود که قبلا مشکلی در رابطه نداشتند اما به دلایلی بعدا دچار سردمزاجی می شوند.
  • بی میلی فراگیر: در تمام موقعیت ها و شرایط بی میلی جنسی وجود دارد و محدود به نوع خاصی از تحریک یا موقعیت نزدیکی نیست.
  • بی میلی موقعیتی: بی میلی جنسی  فقط در بعضی موقعیت ها و یا نوع خاصی از تحریکات در زن ایجاد می شود.

انواع بی میلی جنسی در خانم ها

آیا افسردگی باعث بی میلی جنسی خانم ها می شود؟

بسیاری از زنانی که مبتلا به افسردگی  هستند می گویند که میل جنسی آن ها کاهش یافته و یا این که اصلا میل جنسی ندارند . بنابراین افسردگی و میل جنسی یک رابطه دو طرفه با هم دارند و هر کدام بر دیگری می تواند اثر مستقیمی بگذارد . داروهای ضد افسردگی نیز میل جنسی را کاهش می دهند .

آیا افسردگی باعث بی میلی جنسی می شود

اهمیت فهمیدن علت بی میلی جنسی خانم ها

تحقیقات نشان داده است که بی میلی جنسی در زنان می تواند دارای دلایل مختلفی باشد که مهم ترین آن ها شامل وجود مشکلات پزشکی، عاطفی، خانوادگی، استرس و … می باشد. خوشبختانه اگر این اختلال به موقع تشخیص داده شود می تواند به گزینه های موثری در درمان بی میلی جنسی در زنان منجر شود.

میل جنسی زنان در طول سال های زندگی نوسان های زیادی دارد و مواردی از جمله: حاملگی، یائسگی، مصرف دارو، بیماری های روحی و جسمی همگی در ردیف علل بی میلی زنان در روابط زناشویی می باشند. اگر این بی میلی ادامه دار شود و نارضایتی را به همراه داشته باشد فرد به اختلال تمایل جنسی  دچار شده است.

اهمیت تشخیص بی میلی جنسی  در خانم ها

درمان بی میلی جنسی خانم ها با تغییر شیوه زندگی

به طور کلی یک درمانگر به شما کمک می کند تا تکنیک هایی را بیاموزید که زندگی بهتری داشته باشید و روابط جنسی بهتری با همسر خود برقرار کنید. برخی از تکنیک های جنسی در داشتن رابطه ای لذت بخش تر با همسر و رفع بی میلی بسیار اثربخش می باشد.

ایجاد برخی از تغییرات در سبک زندگی مانند انجام تمرین های روزانه، بهره مندی از تکنیک های آرامش ذهن، خودداری کردن از مصرف الکل و تنباکو و در نظر گرفتن زمانی برای داشتن یک رابطه عاطفی تر با همسر و ایجاد یک تجربه جنسی لذت بخش می تواند به درمان بی میلی جنسی در زنان کمک قابل توجهی کند.

درمان بی میلی جنسی خانم ها با روان درمانی 

مشکلات روحی - روانی بی میلی زنان با روان درمانی یا مراجعه به روانپزشک قابل درمان هستند.
تغییر سبک زندگی ، تغییر الگوی زندگی مثل تغذیه سالم، ورزش، یوگا و غیره می تواند سردمزاجی ناشی از عوامل روحی را درمان کند.

درمان بی میلی جنسی خانم ها با مداخلات پزشکی 

با توجه به این نکته که اغلب زنان قبل و یا بعد از یائسگی ممکن است تغییراتی را در سطح استروژن تجربه نمایند، میزان جریان خون رسانی به واژن کم خواهد شد. اگر پزشک تشخیص دهد که این اختلال به علت پایین بودن مقدار استروژن است می تواند با استفاده از روش های درمانی مناسب که عوارض جانبی ناخواسته مصرف قرص را به همراه ندارد، به آزاد شدن این هورمون در واژن کمک کند.

استفاده از تزریقی به نام O-Shot که به عنوان راه حل پلاسما شناخته می شود و توسط متخصص به درون واژن تزریق خواهد شد، به بهبود جریان خون و افزایش میزان گردش خون در ناحیه کمک کند.یک راهکار پزشکی دیگر جهت درمان بی میلی جنسی در زنان استفاده از قرص Addyi یا فلیبانسرین می باشد که تجویز خوراکی آن سبب ترشح مواد شیمیایی مغز جهت افزایش میل جنسی خواهد شد. این دارو دارای عوارض جانبی مانند افت فشار خون و سرگیجه است. اختلال میل جنسی در زنان زمانی اتفاق خواهد افتاد که یک زن بطور کامل نتواند از برخی و یا همه مراحل یک فعالیت جنسی که با همسر برقرار می کند، لذت ببرد. این مراحل می تواند شامل گام های مقدماتی رابطه، مرحله تحریک و یا ارگاسم باشد. البته این اختلال، مقاربت دردناک را نیز دربر خواهد گرفت.

درمان بی میلی جنسی خانم ها با هورمون تراپی 

تغییرات هورمونی می توانند باعث بی میلی جنسی در زنان شوند. در چنین مواردی می توان بی میلی زنان در روابط زناشویی را با مصرف هورمون استروژن و یا پروژسترون (به تشخیص پزشک) درمان کرد. این هورمونها به شکل ژل، قرص، شیاف، پماد، اسپری مورد استفاده قرار می گیرند. هورمون تراپی به‌تنهایی نمی تواند به درمان بی میلی زنان کمک کند و باید در کنار درمانهای دیگر به کار رود.

درمان بی میلی جنسی خانم ها با سکس تراپی

درمان بی میلی جنسی خانم ها روش های زیادی دارد.یکی از این روش ها مراجعه به مشاوره یا سکس تراپیست است.مشاوره جنسی به شما کمک میکند تا با استفاده از قوه تخیل نیاز و میل جنسی را در خود بیدار کنید و آن افزایش دهید.اگر برای مراجعه حضوری به سکس تراپیست احساس خجالت می کنید،میتوانید از مشاوران آنلاین سامانه روحیه برای درمان بی میلی خود کمک بگیرید.

درمان بی میلی جنسی در خانم ها

 مبینا محتشم فر
نویسنده: مبینا محتشم فر
به این مقاله امتیاز دهید
5.0 ( نفر 3 )
ثبت امتیاز:
1 2 3 4 5
آخرین مقالات مسائل خانوادگی و زناشویی مشاهده همه
نظرات کاربران قوانین نظردهی
نظرات روانشناسی و مشاوره مقالات روحیه اولین نفری باشید که نظرتان را برای این مقاله ابراز می کنید!
برای ثبت نظرات، می بایست در سایت ثبت نام کرده باشید
ارسال و نمایش در سایت
نظر شما با موفقیت در سایت ثبت شد
مشکلی رخ داده است مجددا تلاش بفرمایید
ثبت نام برای مشاوره آنلاین روحیه

برای دست رسی کامل از طریق شماره موبایل خود ثبت نام بفرمایید

بستن پنجره ثبت نام
ثبت نام کمتر از 1 دقیقه طول می کشد.