در حال بارگذاری.
موردی یافت نشد.

زیبایی همسر در ازدواج چه قدر اهمیت دارد؟

زیبایی همسر در ازدواج چه قدر اهمیت دارد؟
چکیده
زیبایی و ظاهر همسر در چند دهه اخیر در ازدواج‌ مورد‌توجه بوده و معنی پیدا کرده است.زیبایی در انتخاب همسر تنها پسند قلبی است و ملاک اصلی در انتخاب همسر برای ازدواج نیست .البته زیبایی همسر یک نوع امتیاز مثبت است که در زندگی زناشویی تاثیر زیادی دارد.ما در این مقاله در مورد اهمییت زیبایی همسر در ازدواج گفته ایم.
مشاوره ازدواج و دوستی
دریافت مشاوره از متخصص ازدواج و دوستی هزینه: 34,000 تومان شروع مشاوره
دریافت مشاوره آنلاین روانشناسی
  • حفظ حریم خصوصی در تمامی مراحل مشاوره
  • پشتیبانی 7 روز هفته پرونده های مشاوره آنلاین
  • بانک اطلاعاتی دقیق و قوی به همراه تیم مجرب و متخصص مشاوران
  • حل مشکلات و سئوالات کاربران توسط فرآیند و تکنولوژی به روز دنیا
شروع مشاوره
تاریخ انتشار: 1401/9/21 9:48 نویسنده: مبینا محتشم فر

اهمییت زیبایی در ازدواج 

ملاک‌های ازدواج به دو دسته اساسی و فرعی تقسیم میشوند که زیبایی و ظاهر در دسته ی ملاک های فرعی قرار میگیرد.ملاک های مهم تری چون عقل،اصالت،خانواده،شرافت ،وضعییت اقتصادی و اجتماعی و... برای ازدواج وجود دارد.این ملاک ها نقش مهم تری در ازدواج دارند ،به طوری که اگر تنها زیبایی را ملاک ازدواج قرار دهید و به ملاک های اصلی اهمیت ندهید کارتان به طلاق و جدایی بکشد. 

ارتباط زیبایی و احساسات زودگذر

ممکن است در اطرافیتان کسی بوده باشد که آوازه زیبایی همسرش همه جا بپیچد و پس از مدتی بشنوید که آنها جدا شده اند .امروزه ازدواج های ناموفق زیادی را میبینیم که به دلیل توجه نکردن به ملاک ها و معیارهایشان به طلاق ختم میشوند.برخی افراد با دیدن شخصی زیبا سریعا دچار احساسات زودگذر میشوند و احساس میکنند که اگر با آن شخص ازدواج کنند بسیار خوشبخت خواهند شد .اما اینطور نیست زیبایی ظاهر شریک احساسیتان تنها چند وقتی باعث لذت و خوشبختی شما از زندگی میشود.پس از گذشت مدتی که متوجه اخلاق و رفتار او میشوید ممکن است دیگر علاقه ای به بودن کنار شریک زندگیتان نداشته باشید.پس هنگامی که با دیدن زیبایی یک شخص به او دلبستید و او را شریک زندگی خود تصور کردید ،حتما از یک مشاور ازدواج کمک بگیرید.زیرا هنگامی که شما به زیبایی یک شخص دلبستید نمیتوانید درست تصمیم گیری کنید اما صحبت با یک مشاور و گرفتن مشورت از آن میتواند تاثیر به سزایی در ازدواج موفق شما داشته باشد.سامانه روحیه و مشاورین آن میتوانند در زمینه ازدواج شما را راهنمایی کنند.اگر میخواهید ازدواجی موفق داشته باشید مقاله ازدواج موفق را مطالعه کنید.

تفاوت زیبایی در دیدگاه زن و مرد 

دیدگاه زن و مرد از نظر زیبایی متفاوت است و هر کدام زیبایی را در چیزهای متفاوتی میبینند.در دیدگاه زن زیباییدرغیرت،قدرت،شجاعت،توانایی،چشم پاکی ،قد بلند و هیکل چهارشانه ،صدای مردانه و پرستیژ اجتماعی مرد است.این در حالی است که مردان زیبایی را در خوش اندام بودن ،چهره ی زیبا،عفت و پاکدامنی میبینند.

تفاوت زیبایی در دیدگاه زن و مرد

زیبایی زنان چه زمانی ارزشمند است؟

زنانی که به همراه زیبایی ،اعتماد به نفس دارند زنان جذاب و ارزشمندی هستند و هیچ کس نمیتواند این موضوع را انکار کند.زنانی که با وجود زیبایی خود از نقاط ضعف خویش اگاهند و به استعداد های خود نیز توجه میکنند و تمام وقتشان را برای نشان دادن زیبایی خود به دیگران هدر نمیکنند بسیار ارزشمند هستند.زنانی که مسائل مختلف از جمله مسائل عاطفی و روابط عاشقانه را به درستی مدیریت میکنند زنانی بسیار ارزشمند و لایق توجه هستند.

زیبایی همسر از دیدگاه اسلام

در اسلام نیز معیارها و ملاک های برای انتخاب همسر و داشتن یک ازدواج موفق وجود دارد و به جوانان پیشنهاد میکند که در انتخاب همسر خود به این معیار ها توجه کنند.این معیارها شامل اصالت،فرهنگ خانوادگی،خانواده و محیط زندگی،عفت و پاکدامنی ،نجابت و چشم پاکی هستند.در کنار این معیار ها به زیبایی هم باید توجه شود اما زیبایی در اولویت های بالا قرار نمیگیرد.

اهمییت زیبایی زن در ازدواج  

زیبایی قانون‌ و معیار مشخصی ندارد و در دیدگاه هرشخص متفاوت است.زیبایی زن یک امتیاز ویژه برای او به حساب میاید،زیرا باعث میشود تا تمام هوش و حواس همسرش روی او باشد و به دنبال زن دیگری نرود.اگر این ویژگی با اخلاق و شخصیت زن همراه باشد باعث میشود در نگاه همسرش زنی ارزشمند به نظر برسد.

اهمییت زیبایی زنان در ازدواج

خصوصیات زنان زیبا و قوی 

هر زنی از ارزش و خصوصیت هایی برخوردار است. زنان زیبا،قوی و با اعتماد به نفس ویژگی های مشترکی دارند برخی از این خصوصیات به شرح زیر است :

  • زنان زیبا و قوی نقاط ضعف خود را میشناسد و به دنبال رفع آنها هستند.
  • زنان زیبا و با اعتماد به نفس محدودیت های خود را میدانند و طبق آن عمل میکنند
  • نه گفتن را بلدند
  • خودشان را مسئول احساساتشان میدانند
  • به دیگران کمک میکنند
  • بخاطر زیباییشان دچار غرور نمیشوند.
  • میداند که کی خود را اولویت قرار دهد.
  • سرسخت است و همرنگ جماعت نمیشود
  • واقعییت را میپذیرد
  • با خود مهربان است
  • علاوه بر زیبایی ویژگی های منحصر به فرد خودش را میشناسد.

البته به این نکته در انتخاب همسر خود توجه داشته باشید که همه ی زنان زیبا این خصوصیات را دارا نیستند.تنها زنانی که از زیبایی خود دچار غرور نمیشوند و دائم در حال بهبود شخصیت خود هستند میتوانند این خصوصیات را در خود ایجاد کنند.

اهمییت زیبایی مرد در ازدواج 

اگرچه زیبایی‌ مرد باعث میشود که همسرش به او علاقه و گرایش بیشتری داشته باشد و خیانت میان رابطه آنها کمتر شود اما نباید تنها معیار ازدواج قرار بگیرد .برخی از خانم ها در انتخاب همسر خوب تنها روی زیبایی تمرکز میکنند .اما مردانی وجود دارند که چهره ی بسیار زیبایی داشته ولی اخلاق خوبی ندارندو همین باعث میشوند تا زندگی به کام همسرشان تلخ گردد.گاهی هم به دلیل زیبایی ،مردان دچار غرور شده و به همسرخود اهمییت نمیدهند و در نتیجه روابط زناشویی خوبی برقرار نمیکنند.باتوجه به چیزهایی که گفته شد زیبایی مرد هم میتواند دردسر ساز باشد.

آیا زنان از داشتن همسر زیبا رضایت دارند؟

طبق آمار های اخیر ،طلاق های امروزه بیشتر بخاطر خیانت بوده است .بیشتر زنان هستند که شکایت میکنند به دلیل اینکه همسرشان چهره یا اندام زیبایی دارند به آنها خیانت کرده و با زن دیگری در ارتباط اند.پس اهمییت زیبای در ازدواج میتواند معکوس عمل کند.

آیا زنان از داشتند همسر زیبا رضایت دارند

آیا داشتن ظاهر زیبا باعث تدوام روابط زناشویی میشود؟

در پاسخ این سوال میتوان گفت این بستگی به شخصیت و علایق زن و مرد دارد.یعنی اگر آنها ظاهر زیبا را اولویت ازدواج قرار دهند میتواند در میزان علاقه و بهبود روابط زناشویی آنها تاثیر گذارد.

آیا داشتن ظاهر زیبا باعث تداوم روابط زناشویی میشود

 

آیا افراد زیبا خودشیفته هستند؟ 

یکی از مشکلاتی که در ازدواج با افراد زیبا وجود دارد ظاهر آنها است که معمول به دلیل شنیدن تعریف و تحسین های زیاد خودشیفته میشوند .همین امر سبب میشود تا آنها فرصت های خوبی را در ازدواج از دست بدهند .ممکن است در روابط زناشویی دائما همسر خود را تحقیر کنند و باعث خجالت در آنها شوند.تحقیر شدن در رابطه باعث ایجاد دعوا و کینه در افراد میگردد.علاوه بر این کسانی که خوش چهره هستند بیشتر در دید مردم قرار میگیرند و اگر سست عنصر باشند و با شخص دیگری وارد رابطه شوند واین امر منجر به خیانت شود.

مقایسه کردن همسر از نظر زیبایی 

مقایسه کردن در برخی از افراد یک عادت رفتاری است و نه تنها همسر خود را از نظر زیبایی با دیگر افراد مقایسه میکنند بلکه خود و تمامی شرایط زندگی‌شان را با دیگران مقایسه می‌کنند.مقایسه همسر با افراد دیگر از رفتارهای ناپسندی است که برخی از اشخاص انجام می‌دهند و با اینکار همسر خود را تحت فشار قرار می‌دهند.مقایسه کردن از نظر زیبایی و از هر منظر دیگری باعث شروع تخریب یک رابطه خوب میشود در حقیقت کلید موفقیت زندگی مشترک زوج ها، درک و پذیرفتن یکدیگر همان گونه که هستند، می‌باشد و اگر کاستی‌هایی هم وجود دارد، بایستی به کمک هم آن‌ها را برطرف کنند و یا ان را بپذیرند.

نکات کلیدی درمورد زیبایی ظاهر

  • تاثیر زیبایی چهره و اندام در انتخاب همسر بی تاثیر نیست .اما نباید به عنوان ملاک اصلی ازدواج قرار بگیرد .بهتر است این ویژگی در اولویت های اخر قرار بگیرد.

  • توجه به زیبایی ظاهر نباید بیش از حد معمول و غیر طبیعی باشد که باعث ایجاد سخت پسندی در فرد شود.
  • ازدواج نباید مانند رسوم قدیم بدون دیدن افراد اتفاق بیافتاد .باید در جلسه خواستگاری یک دیگر را ببیند تا ازدواجی کور کورانه نداشته باشند.مشاور ازدواج میتواند کمک زیادی انتخاب زوجین به افراد کند.

نکات کلیدی در مورد زیبایی ظاهر زن و مرد

جمع بندی 

برای داشتن ازدواج موفق باید به ملاک ها و معیارهای اصلی اهمییت زیادی بدهیم .اگرچه ملاک های فرعی در ازدواج مانند‌ نکات کلیدی دارای اهمییت نیستند اما نباید از آن غافل شویم ولی نباید به آنها به عنوان اصل نگاه کرد.زیرا زیبایی تنها در سن جوانی میماند و با از بین رفتن آن زندگی رو به سردی ادامه پیدا میکند ولی اخلاق ،اصالت ،ایمان و درست کاری تا ابد پایدار می ماند.

 مبینا محتشم فر
نویسنده: مبینا محتشم فر
به این مقاله امتیاز دهید
4.0 ( نفر 2 )
ثبت امتیاز:
1 2 3 4 5
آخرین مقالات ازدواج و دوستی مشاهده همه
نظرات کاربران قوانین نظردهی
نظرات روانشناسی و مشاوره مقالات روحیه اولین نفری باشید که نظرتان را برای این مقاله ابراز می کنید!
برای ثبت نظرات، می بایست در سایت ثبت نام کرده باشید
ارسال و نمایش در سایت
نظر شما با موفقیت در سایت ثبت شد
مشکلی رخ داده است مجددا تلاش بفرمایید
ثبت نام برای مشاوره آنلاین روحیه

برای دست رسی کامل از طریق شماره موبایل خود ثبت نام بفرمایید

بستن پنجره ثبت نام
ثبت نام کمتر از 1 دقیقه طول می کشد.